Waar is mijn nummerplaat?

Waar is mijn nummerplaat? 2017-09-26T13:48:59+00:00

Telefoneren naar de DIV of aandringen bij uw verzekeringsmakelaar hoeft niet meer.

Met het nieuwe informaticasysteem van de DIV kan iedereen online de stand raadplegen van zijn aanvraag tot inschrijving of schrapping, 24 uur op 24, 7 dagen op 7

Werkwijze

Sinds 16 november 2010 gebeuren alle inschrijvingen met een nummerplaat van het Europees formaat. Indien uw vorige inschrijving nog met een nummerplaat van het oude Belgische formaat was, zal uw inschrijving dus met een nieuwe nummerplaat gebeuren. Indien u reeds een nummerplaat van het Europese formaat had, kan u uw nummerplaat behouden. U zal dan enkel een nieuw inschrijvingsbewijs ontvangen, waarop de nieuwe voertuiggegevens bijgewerkt zijn.

Nadat de D.I.V. uw inschrijving ontvangen heeft, krijgt bpost de opdracht om uw plaat (indien het een nieuwe plaat betreft) en uw inschrijvingsdocumenten te drukken. Voor elke bestelling die vóór 17 uur via WebDIV wordt geplaatst, geldt dat de nummerplaat en/of de inschrijvingsdocumenten de dag erna worden geleverd. Indien gewenst, kan u tegen een meerprijs ook een spoedlevering vragen.

U kunt kiezen waar u de nieuwe nummerplaat en/of inschrijvingsdocumenten wil laten leveren: bij u thuis, op een ander adres naar keuze, in een postkantoor of een PostPunt. Als u niet aanwezig bent bij de levering, vindt u in uw postbus een boodschap waarmee u de nummerplaat en/of de inschrijvingsdocumenten in uw postkantoor of PostPunt kunt ophalen.

Bij een levering aan huis betaalt cash u aan de postbode. In een postkantoor of PostPunt kan u ook met bankcontact betalen. Een inschrijving met nieuwe plaat kost €30, een inschrijving zonder nieuwe plaat kost €26.

lees meer >